Godnatt morfar <3

Bara för en liten stund sedan nåddes jag av beskedet att morfar har andats sitt sista andetag i sitt jordeliv. 
Han har ikväll fattat min (plast)mormors utsträckta hand och vandrat över till evigheten. 


Min morfar har under min uppväxt varit en ganska frånvarande figur, men som ändå stått mig nära. 
Och bara för några veckor sedan, när mamma och pappa städade ur morfars lägenhet inför försäljning, insåg jag -eller egentligen nog vi allihop, vad mycket vi alla har betytt för både morfar och mormor. Alla teckningar, foton och brev som varit bortglömda av oss, fanns kvar. 
De ville nog båda vara oss väldigt nära och morfars sätt att vara det var nog genom att spara allt. Hans sätt var inte att ringa varje födelsedag och julafton, utan att spara minnessaker. 

 

Sov gott morfar. Hälsa mormor <3 




Kommentera här: