Sommarlov

Idag har jag haft min sista skoldag för den här terminen och kl 14.30 gick jag på SOMMARLOV. Under dagen har jag haft seminarium - Kris, stress och coping och examination i simulering. Godkänd på båda och med andra ord ett litet "kaching" i poängplockandet ;) 
 
Jag har med andra ord precis avslutat mitt första år som sjuksköterskestudent! För precis ett år sedan hoppades jag så innerligt att jag skulle komma in på mitt första handsval, vilket jag också gjorde :) 
Men jag undrade även om jag skulle klara av utbildningen om det vore så att jag kom in, och hittills har det ju faktiskt gått jättebra :)
 
Jag ångrar inte en sekund att jag började plugga och jag har verkligen valt rätt linje! Tänk att jag redan har gått en tredjedel av utbildningen. Tiden har gått så enormt fort och jag har fått massa nya lärdommar och insikter. 
 

Det enda som är fel idag är att jag är jätteförkyld och har feber.. Har inte gjort många knop sedan jag kom hem, sovit och ätit glass för att lindra mitt halsont. Och fixat lite med HRFs hemsidan faktiskt. 
Niklas, som har gjort första dagen på sommarjobbet idag, är snäll och lagar mat åt mig nu. Tror att han bjuder på hamburgare och pommes idag. 
 
 
 
 

Kommentera här: